„Nedostatek parkovacích míst doléhá na všechny větší obce,“ říká Josef Liberda z odboru dopravy a silničního hospodářství městského úřadu. Město si pomáhá změnou režimu v ulicích na jednosměrky, které umožňují, aby v nich stálo více aut. Naopak při rekonstrukcích například na sídlištích se počet stání občas paradoxně i zmenšuje. „Šířka parkovacího místa musí být 2,5 metru, dříve stačilo 2,2 metru,“ dodává Josef Liberda.
Dopravu coby největší problém města v oblasti dopravy připouští i místostarosta Václav Urban. „Nové parkovací plochy přibývají postupně v rámci revitalizací a úprav městských sídlišť, tedy na celém území města,“ říká na otázku, kde by se dala nová stání vybudovat.
Josef Liberda z městského úřadu říká, že územní plán se parkování věnuje a spousta změn už také proběhla. „V Jeseníku se za posledních deset let vybudovalo mnoho parkovacích míst,“ dodává Liberda. Stále to však nestačí a zoufalí řidiči často odstavují auta, kde se dá. Podle zastupitele Miroslava Táborského tak komplikují situaci ostatním. Navíc jejich auta znemožňují průjezd nejen hasičům a zdravotníkům, ale leckdy i vozům technických služeb.
Jana Konvičková: Parkování řešme na sídlištích
Zastupitelům města Jeseníku jsme se položili dvě otázky týkající se dopravy. Jana Konvičková nám zaslala tyto odpovědi.
Co považujete za největší dopravní problém Jeseníku?
Nemyslím, že by v Jeseníku byl nějaký velký dopravní problém.
Pokud byste si mohla vybrat, kde ve městě vzniknou nové parkovací plochy, jakou lokalitu byste zvolila?
Dle mého názoru budou nové parkovací plochy vznikat v rámci revitalizace sídlišť, kde je to velmi žádoucí. A určitě by se už mělo začít pracovat na proluce u tržnice.
Předseda komise pro rozvoj Hojgr vidí řešení v pěších a obytných zónách
Jak se na dopravní situaci v Jeseníku dívá předseda komise pro rozvoj města Rodan Hojgr?
Co považujete za největší dopravní problém Jeseníku?
„Doprava v Jeseníku by se měla rozvíjet v rámci moderních strategií SMART Cities a SMART Region ve smyslu naplnění cíle „Město Jeseník pro lidi, ne pro auta - zdravé lázeňské město v srdci přírody“ - to znamená především zklidnění automobilové dopravy v centru města a podpora a rozvoj cyklistické a pěší dopravy v centru města.
K dosažení tohoto cíle je vhodné veřejně diskutovat a postupně zavádět vhodná opatření, např. může jít o tato:
- Pěší/obytná zóna Masarykovo nám.
- Zrušení průjezdu Tyršovou ulicí přes Masarykovo nám.
- Pěší/obytná zóna od Pradědu po křižovatku Dukelská/Fučíkova
- Pěší/obytná zóna ulice uvnitř všech sídlišť
- Pěší/obytná zóna u Alberta.
- Zlepšení přístupu pro pěší na horní parkoviště u Alberta (oprava schodů/rampa pro chodce místo schodů).
- Zvýšit počet parkovacích míst u Alberta zřízením parkoviště naproti Albertu nad budovou městské policie pozemku města.
- 30 km/hod. úsek hotel Staříč/křižovatka u Sportu 2000/kruhový objezd u Yesenky
- Zákaz odbočení vlevo na křižovatce
u Pradědu.
- Slepá ulice Poštovní ze směru od Yesenky/konec u pošty.
- Jednosměrka na vjezdu ke Kauflandu z Fučíkovi ulice+chodník pro pěší a navazující přechod (z Kauflandu bude možné jet pouze směrem ke koupališti na obchvat a současně udělat jednosměrku od Renty okolo Dobrých časů)“
Pokud byste si mohl vybrat, kde ve městě vzniknou nové parkovací plochy, jakou lokalitu byste zvolil?
„K naplnění cíle „Město Jeseník pro lidi, ne pro auta - zdravé lázeňské město v srdci přírody“ je vhodné i hledat a realizovat opatření v oblasti parkování, může jít např. o tato:
- Zřídit nové parkoviště na parcele vedle parkoviště u gymnázia, zlepšení parkoviště u gymnázia (víc parkovacích míst v centru města/výhledově vykoupit tržnici a na jejím místě zřídit parkoviště).
- Zavést orientační systém pro navádění aut na všechna parkoviště v centru (P1/P2P3 - za Yesenkou...)“