Malé trápení jesenických řidičů aneb Kdy se něco změní?

Začalo jaro a s jarem i všude strašící koronavirus. S nárůstem pandemie jako by narostl i počet vozidel v Jeseníku. Zřejmě je to dáno tím, že spousta občanů pracujících mimo naše město musela i se svými automobily zůstat doma.

S tímto jevem opět naplno vyvstaly letité problémy ,,kam s nimi“. Jeseník je horské městečko s několika sídlišti budovanými v šedesátých a sedmdesátých letech, kdy automobilů bylo poskrovnu a vlastníkem byl jen každý pátý až sedmý občan, tedy parkovací kapacita byla dostatečná.

Současnost je ovšem jiná, budeme-li vycházet z premisy, že v celé naší 10,5milionové republice je oficiálně 5,5 milionu registrovaných vozidel, vychází jich na 11tisícový Jeseník automobilů 5,5 tisíce. Přes úpornou snahu minulého vedení města, kdy se podařilo rozšířit například parkování na sídlišti Pod Chlumem o 9 míst a letos Technické služby dobudovaly míst ještě
6, stále to však nestačí ani v této lokalitě, natož rozšířit parkoviště v celém katastru města. Vzhledem k této situaci hledají méně odpovědní řidiči místa k parkování doslova, kde se dá, a to bez ohledu na to, že tím způsobí problémy ostatním.

Parkování v rozporu s předpisy


Zatímco budování nebo rozšiřování parkovacích míst je běh na dlouhou trať, ať už z hlediska finančního, nebo nedostatečnosti vhodných ploch, parkování v rozporu s dopravními předpisy se řešit dá téměř okamžitě. Jedná se především o místa, kde parkující vozidla znemožňují nebo znesnadňují průjezd vozidel záchranné služby, hasičů, ale i vozidel Technických služeb Jeseník, průběžně zajišťujících plynulý svoz odpadu a v zimních měsících i údržbu komunikací.

Budou psát občané petici?


Dalším, mezi řidiči často diskutovaným problémem je průjezd vozidel z ulice Tyršovy do ulice Školní, kdy místo cca 15 metrů musí s vozidlem objíždět celé Masarykovo náměstí, tedy přibližně 250 metrů. Před více jak dvěma roky byl tento 15metrový úsek zkušebně uveden do obousměrného provozu, ve kterém byl k všeobecné spokojenosti řidičů přibližně půl roku. K údivu všech se v loňském roce bez jakéhokoliv logického zdůvodnění provoz vrátil do původního stavu. Místní řidič je s tímto stavem obeznámen, ne však spokojen a turista neznalý poměrů tak po náměstí krouží a v údivu se vyhýbá vozidlům vyjíždějícím z parkovacích míst, cyklistům i pěším, mnohdy dětem, seniorům či matkám s kočárky. Když pomineme bezpečnostní rizika a plynulost dopravy ve středu města, je tu i zbytečné riziko ekologické, o kolik více zamoří náměstí vozidlo, které ujede 15 nebo 250 metrů? Budou i tyto výše zmíněné problémy, jednoduše řešitelné, opět dlouhodobě diskutovány kompetentními orgány a nic se nevyřeší, nebo bude muset dojít k petici občanů vedoucí ke změně?



INZERCE
Ostrov realit Ostrov realit

VSTUP DO DISKUZE



INZERCE
Flora Olomouc
INZERCE
Radiotalent Radia Haná